Cyprian Is Nyakundi
Front News

Sudan bans newspapers, TV stations over Bashir ties

[ad_1]

The decision was made by a committee tasked by Sudan’s transitional authorities with dismantling institutions linked to Bashir and his defunct National Congress Party.

The ban covers the dailies Al-Sudani and Al-Ray Al-Am and satellite channels Ashrooq and Teeba along with their parent companies, according to committee member Taha Othman.

“These institutions were funded by the state and we want to return the money to the Sudanese people,” said Mohamed al-Fekki, a member of Sudan’s transitional ruling council.

By Tuesday evening, Ashrooq and Teeba channels stopped broadcasting.

Diaa al-Din Belal, Al-Sudani’s editor-in-chief, denied receiving funds from Bashir’s government.

“We operate under a private company and we did not receive any funds from a party or a government authority,” he told AFP.

Bashir was ousted last April after mass protests against his three-decade rule rocked Sudan for months.

Sudan is currently ruled by a civilian-majority body formed after a power-sharing deal signed in August by protest leaders and the generals who ousted Bashir.

In December, Bashir was sentenced to two years’ imprisonment for corruption in the first of several cases against the ousted autocrat.

He was charged with illicitly receiving millions of dollars from Saudi Arabia.

[ad_2]

Source link



Would you like to get published on this Popular Blog? You can now email Cyprian Nyakundi any breaking news, Exposes, story ideas, human interest articles or interesting videos on: hello@cnyakundi.com. Videos and pictures can be sent to +254 710 280 973 on WhatsApp, Signal and Telegram.


Comments

comments

Related posts

Raila Junior in big trouble 🤥🤥🤥🤥

Cyprian, Is Nyakundi

Uhuru is a Total Failure – Gladys Shollei

Cyprian, Is Nyakundi

Driver with counterfeit excise stamps valued at Sh750 million escapes

Cyprian, Is Nyakundi