Cyprian Is Nyakundi
Corporate Fraud News

Daily Nation Newspaper Blasted For Using Photo Without Consent

Stephen Gitagama, Nation Media Group Chief Executive Officer (CEO)

The Nation Media Group (NMG) owned newspaper Daily Nation was today morning blasted for using a photograph of one Ms. Damaris Ngina without her consent (screenshot attached at the end of article).

Diana took a picture (attached below) of the Daily Nation newspaper page and called them out for using her picture.

She says that she had done an interview with the rogue media house in the past; and that’s the way they got her picture.

‘So Daily Nation why use my photo without my consent…Just because I had an interview with you once doesn’t mean you use my photo anytime you want to.. Plus I never signed anywhere that my photos can be used for your captions’, She wrote on her twitter page @nginadamaris

Githeri media

Nation Media Group is the epitome of Githeri Journalism as shown by their lazy journalism over the Jubilee Regime years.

In early 2018, the Daily Nation newspaper posted an obituary of a living James Wanjigi. The businessman had had some fair share of harassments from the Jubilee Regime and this media house deemed it fit to accept money from ‘eaters of men’ in the Jubilee regime to post a picture of Wanjigi in order to harass him.

Jimmy Wanjigi’s Fake Obituary

Mr. Wanjigi sued the newspaper and won. The High Court ordered orders Nation Media Group to pay Jimmy Wanjigi and his wife Irene Nzisa a total of sh 8 million for publishing the fake obituary, in May, 2019.

Damaris Ngina should sue the Daily Nation.

Corrupt Media House

NMG has become a government mouthpiece that is shallow and myopic. They took money from the Jubilee regime to ran ads and analysis that are favorable to the government of Kenya (GoK) yet they still lost in terms of revenues as the GoK launched its own newspaper, MyGov for adverts.

NMG fired journalists who are critical of GoK. For example Special Projects Managing Editor Denis Galava was fired in 2016 after he wrote articles critical of President Uhuru Kenyatta’s performance in 2015.

Nation Media Group has been losing readers and struggling to make ends meet. The media house is reportedly planning to fire over 30% of the staff to cut costs.

In 2016, former NMG journalist Andrew Teyie sued the media house for Kshs, 100 million for wrongful dismissal. NMG had declared his position as Investigations Editor attached to the Sunday Nation as redudant. Mr. Teyie argued that his position was not redudant as some elese had been appointed in the same position in an acting capacity.

Teyie had been declared redundant alongside news editor Mugumo Munene. Munene went on to joined Oxygene PR, which is owned by former NMG Chief Executive Officer Linus Gitahi.

Recently, NMG lost a case to a to a Business Executive Edward Ngarega Gacheru, who had sued them for wrongful dismissal.

In the Case Number 844 of 2018 pitting Edward Ngarega Gacheru against Nation Media Group Limited (NMG) was before the Employment and Labour Relations Court judge Honorable Justice Byram Ongaya, who judged that NMG had erred in sacking Edward and that the media house should pay Kshs. 2.5 million to the claimant. READ MORE ON THIS BY CLICKING THE THE LINK BELOW

Nation Media Group Bites The Dust As Sacked Employee Wins In Court

Screenshot of the tweet showing Damaris complaining that NMG had used her picture without her consent.



Would you like to get published on this Popular Blog? You can now email Cyprian Nyakundi any breaking news, Exposes, story ideas, human interest articles or interesting videos on: hello@cnyakundi.com. Videos and pictures can be sent to +254 710 280 973 on WhatsApp, Signal and Telegram.


Related posts

Deputy President William Ruto To Fund Kiambaa Church Rebuild

Teddy Munene

After Transferring Justice Mumbi Ngugi, Did ex-CJ Mutunga Influence Rubadiri Story?

Cyprian, Is Nyakundi

Maendeleo Chap Chap Wanker Alfred Mutua Under Scrutiny After Park-Boss Resignation

Cyprian, Is Nyakundi